dissabte, 12 d’octubre del 2013

Chorrera al Pisón de les roques del Masmut (V/Ae) 180m.

A la població de Penyarroja de Tastavins a la comarca aragonesa del Matarranya trobem les màginfiques roques del Masmut. Amb un aspecte intimidador a primera vista, com no estem molt fins i fent honor al nom del bloc hem optat per pujar per una via molt espectacular, i segons ens han dit, la més equipada del sector. Es una via aèria que puja per un lloc impressionant, bastant atlètica i a on si no fem 6c(que no és el cas) ens faran falta els 2 estreps i la fifí. Si a mès fa molt temps que no escalem com és el meu cas portar alguns friend (mitjans i petits) ens pot ajudar a guarrejar alguna situació fent algun A1 o acabar de protegir algun pas. També necessitarem unes 18 o 20 cintes. La via està equipada a part de amb parabolts, també amb ponts de roca, tot i que alguns cordinos no fan gaire bona pinta m'he penjat de tot arreu i puc dir que a dia d'avui aguanten un gamarús de 110 kgs. passant a pedals.

Roques del Masmut
Al tenir bastants trossos a fer en Ae, i alguns passos que si ens falla el 'coco' haurem de reforçar pot ser que tardem bastanta estona a fer la via. Esta orientada al sud amb lo que en va tocant el sol durant quasive tot el dia. Anem amb compte si portem motxilla ja que presenta alguns passos estrets on ens pot molestar bastant.

Aproximació: Arribem al poble de Penyarroja de Tastavins i seguim els cartells que ens indiquen les Roques del Masmut. Anem seguint per una pista durant 5 o 10 min. fins que arribem a un lloc on podem aparcar i des d'on es veuen molt be les parets, i concretament la via que volem fer. Si seguim pista amunt veurem que el camí es posa molt malament, això voldrà dir que ens hem passat. ALERTA: Per arribar al peu de via hem d'agafar un corriol que surt cap a l'esquerra al començament del camí que a primera vista baixa cap a les parets, pero que s'en va cap a una altra banda.
David superant l'Ae de la primera tirada
Llarg1 (30m V/Ae): Aquest llarg el fa el David de primer. Es tracta de sortir en Ae per una fisura desplomada equipada amb ponts de roca i algun "ferro". Un cop superada seguim en lliure fins que trobem un parell de ponts de roca, un cop xapats hem de seguir per la dreta pujant per una curta canal on a sobre hi tenim la reunió a la esquerra.

Superant la xemeneia de la segona tirada
Llarg2 (30m. IV+/A1/Ae): Surto de la reunió amb uns passos en Ae, tot seguit tenim una sortideta en lliure de IV+ del masmut (segurament debia caure algun A0) per continuar en Ae fins a una xemeneia penjada molt espectacular que li donen V (a mi em va semblar V+ per lo menos), pero que jo vaig pujar quasivé fins al final amb estreps havent de posar un friend (A1) entremig dels 2 bolts que protegeixen la xemeneia. El pas en X per sortir de la xemeneia es obligat (IV+ des del últim bolt) i un cop sortim IV facil fins a la reunió.

David superant la xemeneia estreta a la sortida de L3
Llarg3 (25m V/Ae): Aquest llarg el fa el David de primer. Es tracta de passar per una xemeneia molt estreta, hi ha un clau que ajuda a arribar al parabolt (Jo aquesta xemeneia la vaig passar tota en Ae) i un cop aconseguim passar, tenim una sortideta en lliure que podem reforçar amb algun parabolt a buscar una placa amb una panxa que es pot passar en Ae i ja en lliure fins a la reunió.

Llarg4 (25m IV/Ae): Sortim recte amunt en Ae fins a uns arbres que un cop superats ja deixen escalar en lliure per terreny no gaire bò fins a la reunió.

David al L5 un cop superada la canaleta inicial
Llarg5 (25m V/Ae): Aquest llarg el fa el David de primer. Sortim per una canaleta a la dreta amb un pas bastant atlètic, (en el meu cas A0) fins que en sortim i ens trobem en un punt on a la nostra dreta veurem uns bolts que no hem de seguir (són d'una altra via) i un solitari parabolt a la placa que vaig aprofitar per penjar-hi l'estrep (Ae) i pujar fins anar a buscar el seguent parabolt que ja era el que protegia la entrada a la reunió i també vaig aprofitar per fer-hi Ae.

Còmode R5
Llarg6 (20m. IV/Ae): Sortim de la còmode reunió amb una grimpadeta de III per anar a buscar uns bolts que amb un parell o tres de passos de Ae en deixen a la part més aèria de la via, uns metres de IV que amb el cague que portava a sobre van semblar molt més (va caure algun A0), ja fins a la reunió de la última tirada.

Un dels ponts de roca que protegeixen L7
Llarg7 (25m. III): Una tirada protegida amb dos ponts de roca en la que hem d'anar pujant flanquejant a la dreta per una vira evident fins que trobem un parabolt que vol dir que ja hem de sortir recte amunt.

Al cim del Pisón de les Roques del Masmut
Retorn: Seguim les fites que ens marquen el camí de descens en direcció a on hem deixat el cotxe i en 10 minuts som a baix.